You are here: Novinky -> Novinky

Výsledky AIMmonitoru za jún 2015: Počet užívateľov mobilného internetu sa blíži ku 2 miliónom

2015-08-04

Webové stránky zapojené do výskumu AIMmonitor navštevujú z mobilných zariadení už takmer 2 milióny návštevníkov. Viac ako 1,5 milióna ich pochádza zo Slovenska, necelých 500 tisíc zo zahraničia. Najviac mobilných užívateľov mali webové stránky z kategórie Spravodajstvo (1,5 milióna), Služby, Mapy, cestovné poriadky a Ženy a mamičky (obe kategórie dosiahli približne 1 milión RU).

Spravodajstvo vedie tiež v počte mobilných zobrazení stránok, ktorých bolo v júni viac ako 67 miliónov. Na ďalších miestach podľa počtu zobrazení sa umiestnili kategórie Domovské stránky portálov a vyššie uvedené Služby, Mapy, cestovné poriadky (obe viac ako 60 miliónov zobrazení stránok).Táto kategória webov dosiahla tiež najvyšší podiel mobilných zobrazení v porovnaní s klasickými počítačmi, a to 42 %. Najviac času, tak na mobilných zariadeniach, ako aj na klasických PC, strávili užívatelia už tradične na zoznamovacích portáloch (približne 3 hodiny na užívateľa mesačne).

Návštevnosť z klasických PC

Webové stránky zapojené do výskumu AIMmonitor navštívilo v júni viac ako 3,3 milióna slovenských užívateľov, ktorí na nich vykonali 1,2 miliardy zobrazení stránok. Najviac užívateľov sledovalo kategórie Spravodajstvo a Služby, Mapy, cestovné poriadky (3,1 resp. 2,5 milióna RU). Prvá z týchto kategórií webov zaznamenala tiež najvyšší počet zobrazení stránok (247 miliónov).

Slovenská internetová populácia

Slovenská internetová populácia dosiahla v júni veľkosť 3,5 milióna. V porovnaní s májom sa o 2 percentuálne body zvýšila veľkosť vekovej kategórie 30 - 39 rokov, ktorá teraz dosahuje takmer rovnaký podiel ako kategória užívateľov vo veku 20 - 29 rokov, a to 24 %. Z celkového pohľadu postupne rastie počet starších návštevníkov internetu, napríklad skupina najstarších užívateľov (70 - 79 rokov) sa medzimesačne zvýšila o 20 tisíc RU.

 

O výskume AIMmonitor

AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt bol oficiálne spustený v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Gemius S.A. v spolupráci so spoločnosťou Nielsen Admosphere, a.s. AIMmonitor poskytuje dáta ohľadne návštevnosti a sociodemografické dáta. AIMmonitor je slovenský variant výskumu gemiusAudience, jedného z kľúčových výskumov agentúry Gemius. Výskum prebieha v súčasnej dobe na 25 trhoch regiónu strednej a východnej Európy, severnej Afriky a Blízkeho východu a je hlavným a najdôveryhodnejším zdrojom informácií o návštevnosti internetu v týchto štátoch. Hlavnou výhodou štúdie gemiusAudience je ukazovateľ Real Users, ktorý poskytuje spoľahlivé výsledky týkajúce sa počtu reálnych užívateľov internetu na danom trhu. K tomu, aby výskum poskytoval čo najpresnejšie údaje, kombinuje site-centric a user-centric dáta s offline socio-demografickou štúdiou. Výsledky výskumu sú nepostrádateľným nástrojom pre média, vydavateľov, zadávateľov reklamy a analytikov.

 

O IAB Slovakia 

IAB Slovakia je platformou ktorá podporuje rast interaktívneho reklamného trhu cez realizáciu kurzov, seminárov, konferencií, partnerstiev a komunikačných aktivít. Chráni záujmy internetového priemyslu tvorbou etických a právnych pravidiel internetovej reklamy a  zvyšuje povedomie o internetovom reklamnom priemysle cez výskumy a edukáciu. Členmi IAB Slovakia sú vydavatelia, portály, mediálne skupiny, agentúry, mediálne agentúry a veríme, že onedlho aj inzerenti. 

 

O spoločnosti Gemius

Gemius je obchodno-poradenská spoločnosť poskytujúca dáta, riešenia a odporúčania v oblasti správy online reklamných kampaní, monitoringu a analýzy webových stránok či profilov internetových užívateľov. Informácie poskytnuté spoločnosťou sú základom pre každodenné marketingové a e-commerce aktivity takmer 2 000 firiem z odvetvia financií, telekomunikácií, IT, obchodu, FMCG, automobilového priemyslu, farmaceutiky, popredných reklamných agentúr a reklamných sietí, mediálnych domov, vydavateľov a zadávateľov reklamy z celého sveta.

Pôsobíme na 30 trhoch v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. Prostredníctvom lokálnych pobočiek vo viac ako 12 štátoch spolupracujeme s profesijnými organizáciami venujúcimi sa globálnemu a lokálnemu rozvoju internetového trhu.

Naše štúdie vykonávame na základe vlastnej metodiky a technologickej infraštruktúry za prísneho dodržiavania ICC/ESOMAR noriem. Spoločnosť zamestnáva okolo 300 odborníkov vrátane IT špecialistov, matematikov, sociológov a psychológov. Mesačne analyzujeme 300 miliárd udalostí vyskytujúcich sa vo virtuálnom svete, t.j. zobrazenia stránok a kliknutia, ktoré boli uskutočnené internetovými užívateľmi. Spoločnosť bola založená v roku 1999. Viac informácií nájdete na www.gemius.skhttp://info.gemius.sk/

 

O spoločnosti Nielsen AdMosphere, a.s.

Sme dcérskou spoločnosťou výskumnej agentúry Nielsen Admosphere, a.s. pôsobiacej v Českej republike, s ktorou veľmi úzko spolupracujeme. Okrem výskumov trhu (kvalitatívnych i kvantitatívnych) sa sústreďujeme aj na rozsiahle, metodologicky a technologicky náročné mediálne výskumy. Na Slovensku od roku 2007 spolupracujeme na Výskume návštevnosti internetu a sociodemografie jeho užívateľov (AIMmonitor), od roku 2013 monitorujeme internetovú reklamu (Admosphere SK).

Naša materská spoločnosť realizuje v Českej republike marketingové výskumy a elektronické meranie sledovanosti televízie metódou TV metrov. Súčasťou skupiny Nielsen Admosphere je aj spoločnosť Admosphere, ktorá sa zaoberá  monitoringom reklamy AIS a spoločnosť Adwind Software, ktorá vyvíja software k výskumom sledovanosti a monitoringu reklamy.

 

Kontakt pre médiá:

Gemius Slovakia

Izabela Urbanová

PR Špecialista pre Českú a Slovenskú republiku

E-mail: izabela.urbanova@gemius.com

Tel.: +420 222 519 423

www.gemius.sk

Back to list