You are here: Novinky -> Novinky

Najviac klikáme na reklamy kozmetiky a liekov

2016-11-23

Najvyššie CTR majú na Slovensku reklamy z oblasti kozmetiky (1,57 %) a liekov (1,40 %). Hodnota CTR pre reklamné bannery za prvý polrok 2016 sa medziročne zvýšila z 0,52 % na 0,66 % a je vďaka tomu jednou z vyšších v regióne CEE a najvyššia zo štátov V4. Tieto dáta prináša správa AdMonitor od spoločnosti Gemius.

Správa gemiusAdMonitor prináša informácie o trendoch v online reklame v 13 štátoch regiónu CEE (Česká republika, Slovensko, Poľsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estónsko, Slovinsko, Chorvátsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v prvej polovici tohto roka. Jedná sa predovšetkým o demografické údaje užívateľov oslovených reklamou, najpoužívanejšie reklamné formáty, prístup k reklame z jednotlivých zariadení či CTR pre jednotlivé štáty, zariadenia a segmenty trhu a mnoho ďalších.

Priemerná miera prekliku je najvyššia na tabletoch a dosahuje 0,7 % pre klasické bannery a 2,45 % pre rich media bannery. Z výsledkov výskumu vyplýva, že viac ako štvrtina všetkých impresií sa v meraných slovenských kampaniach zobrazuje skupine užívateľov vo veku 25-34 rokov, títo užívatelia tiež najviac klikajú na reklamu (22 %). Najmenej klikajú na reklamu užívatelia vo veku 55-69 rokov (17 %), zatiaľ čo napríklad v Českej republike bol v prípade tejto skupiny zaznamenaný vysoký podiel kliknutí (27 %).

70 % všetkých kliknutí na reklamu pochádza z klasických počítačov (pre porovnanie: napríklad v ČR je to 64 % a v Maďarsku iba 58 %), avšak podiel kliknutí z mobilných zariadení je na vzostupe: z mobilných telefónov je generovaná už takmer pätina a z tabletov 11 %. Najviac impresií na mobilných zariadeniach majú v slovenských kampaniach odvetvia Šport a turistika, Lieky a Jedlo a nápoje.

Dáta pochádzajú zo správy gemiusAdMonitor, 1. polrok 2016.

 

O spoločnosti Gemius

Gemius je obchodno-poradenská spoločnosť poskytujúca dáta, riešenia a odporúčania v oblasti správy online reklamných kampaní, monitoringu a analýzy webových stránok či profilov internetových užívateľov. Informácie poskytnuté spoločnosťou sú základom pre každodenné marketingové a e-commerce aktivity takmer 2 000 firiem z odvetvia financií, telekomunikácií, IT, obchodu, FMCG, automobilového priemyslu, farmaceutiky, popredných reklamných agentúr a reklamných sietí, mediálnych domov, vydavateľov a zadávateľov reklamy z celého sveta.

Pôsobíme na 30 trhoch v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. Prostredníctvom lokálnych pobočiek vo viac ako 12 štátoch spolupracujeme s profesijnými organizáciami venujúcimi sa globálnemu a lokálnemu rozvoju internetového trhu.

Naše štúdie vykonávame na základe vlastnej metodiky a technologickej infraštruktúry za prísneho dodržiavania ICC/ESOMAR noriem. Spoločnosť zamestnáva okolo 300 odborníkov vrátane IT špecialistov, matematikov, sociológov a psychológov. Mesačne analyzujeme 300 miliárd udalostí vyskytujúcich sa vo virtuálnom svete, t.j. zobrazenia stránok a kliknutia, ktoré boli uskutočnené internetovými užívateľmi. Spoločnosť bola založená v roku 1999. Viac informácií nájdete na www.gemius.sk.

Kontakt pre médiá:

Gemius Slovakia

Izabela Urbanová

PR Špecialista pre Českú a Slovenskú republiku

E-mail: izabela.urbanova@gemius.com

Tel.: +420 222 519 423

Back to list