You are here: Novinky -> Novinky

Slovensko má najvyšší podiel zobrazení reklamy na tabletoch v regióne CEE

2016-12-08

Na Slovensku bol zaznamenaný najvyšší podiel zobrazení reklamných bannerov vykonaných na tabletoch a to vo výške 7,3 %. Priemer celého regiónu dosahuje pritom iba 4,4 % a medzi ďalšie štáty s vysokým podielom takýchto zobrazení patrí tiež Estónsko (6,3 %) a Česká republika (5,9 %). Dáta pochádzajú zo správy gemiusAdMonitor za prvý polrok 2016.

Správa gemiusAdMonitor prináša informácie o trendoch v online reklame v 13 štátoch regiónu CEE (Slovensko, Česká republika, Poľsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estónsko, Slovinsko, Chorvátsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v prvej polovici tohto roka.

Celkovo na mobilných zariadeniach zobrazujú slovenskí užívatelia približne 23 % reklamných bannerov, čo je viac než dosahuje priemer celého regiónu CEE (19,8 %). Najviac mobilných zobrazení reklamy bolo zaznamenaných v Turecku a v regióne strednej a východnej Európy v Rumunsku (viac ako 30 %), naopak najmenej v Moldavsku (8 %). Oproti tomu veľmi vysoký podiel zobrazení generovaný z klasických počítačov bol zaznamenaný v Moldavsku a na Ukrajine (v oboch prípadoch približne 90 %).

"V prípade zobrazenia bannerov na mobilných telefónoch jednoznačne vedú Rumunsko a Turecko. Nie je to pre nás prekvapenie, pretože na oboch trhoch sa v poslednej dobe do mobilnej reklamy veľa investovalo. Môžeme všeobecne povedať, že sa rýchlo zvyšuje podiel multimediálnych formátov (ako videa, tak audia), tj. tých, ktoré vyžadujú interakciu diváka. Inzerenti sa preto snažia byť kreatívni a používajú stále sofistikovanejšie reklamné formáty a kanály. Tento trend pozorujeme v displejovej reklame obzvlášť v prípade technológie programmatic," hovorí Weronika osko, Agency Business Development pre región EMEA v spoločnosti Gemius.

Dáta pochádzajú zo správy gemiusAdMonitor, 1. polrok 2016.

 

O spoločnosti Gemius

Gemius je obchodno-poradenská spoločnosť poskytujúca dáta, riešenia a odporúčania v oblasti správy online reklamných kampaní, monitoringu a analýzy webových stránok či profilov internetových užívateľov. Informácie poskytnuté spoločnosťou sú základom pre každodenné marketingové a e-commerce aktivity takmer 2 000 firiem z odvetvia financií, telekomunikácií, IT, obchodu, FMCG, automobilového priemyslu, farmaceutiky, popredných reklamných agentúr a reklamných sietí, mediálnych domov, vydavateľov a zadávateľov reklamy z celého sveta.

Pôsobíme na 30 trhoch v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. Prostredníctvom lokálnych pobočiek vo viac ako 12 štátoch spolupracujeme s profesijnými organizáciami venujúcimi sa globálnemu a lokálnemu rozvoju internetového trhu.

Naše štúdie vykonávame na základe vlastnej metodiky a technologickej infraštruktúry za prísneho dodržiavania ICC/ESOMAR noriem. Spoločnosť zamestnáva okolo 300 odborníkov vrátane IT špecialistov, matematikov, sociológov a psychológov. Mesačne analyzujeme 300 miliárd udalostí vyskytujúcich sa vo virtuálnom svete, t.j. zobrazenia stránok a kliknutia, ktoré boli uskutočnené internetovými užívateľmi. Spoločnosť bola založená v roku 1999. Viac informácií nájdete na www.gemius.sk.

Kontakt pre médiá:

Gemius Slovakia

Izabela Urbanová

PR Špecialista pre Českú a Slovenskú republiku

E-mail: izabela.urbanova@gemius.com

Tel.: +420 222 519 423

Back to list